مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود
مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود

گلهای رنگارنگ

گلهای رنگارنگ برنامه شماره 278


اواز: محمودی خوانساری


کلام اواز: دنیا


ترانه: پروین

کلام: ملک الشعرا بهار



همنواز: مرتضی محجوبی


تنظیم : جواد معروفی


اهنگ: جهانگیر مراد


گوینده: شمسی فضل الهی



مطلع ترانه:




باد صبا بر گل گذر کن گل گذر کن گل گذر کن


از حال گل ما را خبر کن نازنین ما را خبر کن


با مدعی کمتر بنشین نازنین! ای مه جبین


بیچاره عاشق ناله تاکی ناله تا کی


یا دل مده یا ترک سر کن ترک سر کن


شد خونفشان چشم تر من


پر خون دل شد ساغر من


ای یار عزیز مطبوع و عزیز


در فصل بهار با ما مستیز!


آخر گذشت آب از سر من ببین چشم تر من


گل چاک غم بر پیرهن زد پیرهن زد پیرهن زد


از غیرت آتش در چمن زد در چمن زد در چمن زد


بلبل چو من شد در چمن دستانسرا بهر وطن


دیدی که ظالم تیشه اش را آخر به پای خویشتن زد

 
شد خونفشان چشم تر من


پر خون دل شد ساغر من


ای یار عزیز مطبوع و عزیز


در فصل بهار با ما مستیز!


آخر گذشت آب از سر من ببین چشم تر من

 


مطلع اواز:


گرچه امروز زهم دور مکان من وتوست


باز امیخته با هم دل وجان من وتوست


هر سحر مرغ چمن قصه ما می خواند


هر زمان باد صبا نامه رسانه من وتوست


قصه غصه عشاق جهان گشت کهن


حالیا نوبت ما گشت زمان من وتوست


نظرات 2 + ارسال نظر
احسان پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:54

محسن جان از بانو رویا خبر دارید!؟

درود بر شما احسان جان

شور بختانه خیر اطلاع دقیقی ندارم.

احسان شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:10

با درود بر گرانمایه دوست. با عرض پوزش مخلص منظورم از شوشتری همین آواز ۲۷۸ بود که اشتباهی نظرم را در کادر دیگری نوشتم. بازهم پوزش. من گمان میکنم استاد تجویدی نیز در این اثر ایفای هنر کرده باشند.

درود برشما احسان جان
شرمنده که متوجه نشدم یکی از عوارض سن زیاد وپیری نسیان هست که دست میدهد.
بزرگوار مهربان من چون شک داشتم اسمی از استاد تجویدی نبردم در اعلام برنامه شوربختانه شناسنامه برنامه ناقص اعلام میگردد.
واسمی از استاد برده نشده است.
من هم سعی میکنم بجهت امانتداری انچه گوینده اعلام میکند را بنویسم.
دلیل نام نبردن از استاد تجویدی هم بدین جهت بوده است.
بازهم جستجو میکنم ببینم برنامه ای دارم که شناسنامه کامل تری داشته باشم که شرمنده نشوم.
بازهم از بذل توجه ومحبت های شما عزیز سپاسگزارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد