مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود
مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود

برگ سبز


برگ سبز برنامه شماره 146


اواز: محمود محمودی خوانساری


همنوازان: حسن کسایی/فرهنگ شریف


کلام اواز: پیر پارس


اهنگ : بیات زند

کلام متن برنامه:عطار/جهان/پروین دولت ابادی/حافظ/عراقی


گوینده: روشنک




منم که گوشه میخانه خانقاه من است   دعای پیر مغان ورد صبحگاه من است
گرم ترانه چنگ صبوح نیست چه باک   نوای من به سحر آه عذرخواه من است
ز پادشاه و گدا فارغم بحمدالله   گدای خاک در دوست پادشاه من است
غرض ز مسجد و میخانه​ام وصال شماست   جز این خیال ندارم خدا گواه من است
مگر به تیغ اجل خیمه برکنم ور نی   رمیدن از در دولت نه رسم و راه من است
از آن زمان که بر این آستان نهادم روی   فراز مسند خورشید تکیه گاه من است
گناه اگر چه نبود اختیار ما حافظ   تو در طریق ادب باش و گو گناه من است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد