مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود
مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود

گلهای رنگارنگ



گلهای رنگارنگ برنامه شماره 554


اواز: محمود محمودی خوانساری


ترانه: سیما بینا


کلام اواز: استاد سخن سعدی


کلام ترانه: عماد خراسانی


اهنگ دشتی: مهدی خالدی


تنظیم برای ارکستر: جواد معروفی


همنوازان: رضا ورزنده/محمد موسوی/جهانگیر ملک


کلام متن برنامه: عماد خراسانی/رستمخانی/امید


گوینده: اذر پزوهش



مطلع ترانه:



بگسستن از زنجیر غم، دشوار می داند دلم
تنها در این میخانه خود، هشیار می داند دلم
شیدا شده رسوا شده _ بازیچه غمها شده
افسوس و واویلا شده
با اینهمه دیوانگی و ز زندگی بیگانگی
صد کار میداند دلم
بسیار میداند دلم


راه بلا آباد را، هموار میداند دلم
غیر از شکیبایی بتا، صد کار میداند دلم
باشد جنون را بس فنون، بیرون ز مرز چند و چون
بی همره و بی رهنمون
با اینهمه دیوانگی و ز زندگی بیگانگی
صد کار میداند دلم
بسیار میداند دلم


مطلع اواز:



آن نه رویست که من وصف جمالش دانم
این حدیث از دگری پرس که من حیرانم
همه بینند نه این صنع که من می‌بینم
همه خوانند نه این نقش که من می‌خوانم
آن عجب نیست که سرگشته بود طالب دوست
عجب اینست که من واصل و سرگردانم
سرو در باغ نشانند و تو را بر سر و چشم
گر اجازت دهی ای سرو روان بنشانم
عشق من بر گل رخسار تو امروزی نیست
دیر سالست که من بلبل این بستانم
به سرت کز سر پیمان محبت نروم
گر بفرمایی رفتن به سر پیکانم
باش تا جان برود در طلب جانانم
که به کاری به از این بازنیاید جانم
هر نصیحت که کنی بشنوم ای یار عزیز
صبرم از دوست مفرمای که من نتوانم
عجب از طبع هوسناک منت می‌آید
من خود از مردم بی طبع عجب می‌مانم
گفته بودی که بود در همه عالم سعدی
من به خود هیچ نیم هر چه تو گویی آنم
گر به تشریف قبولم بنوازی ملکم
ور به تازانه قهرم بزنی شیطانم





نظرات 1 + ارسال نظر
خردبان چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 15:04

این اثر(۵۵۴) یکی از بهترین کارهای مرحوم خالدی٬ بانو بینا٬ محمودی و رضا ورزنده است. کاری است با حال و هوایی رو حانی و آسمانی. بخصوص فرود محمودی به دشتی در آخر آواز. به اوج صدای محمودی دقت کنید. فوق العاده است.

ای داد بیداد..

درود برشما احسان عزیز
انچه از محمودی به یادگار مانده همه شنیدنی است ودلنشین
خداوند قرین رحمت خویش نمایند محمودی نازنین را

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد