مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود
مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود

ارغوان


ارغوان این چه رازی است که هر بار بهار


با عزای دل ما می اید؟

موسیقی ایرانی

موسیقی ایرانی


برنامه ای از ارکستر سوم به رهبری همایون خرم


اواز: محمودی خوانساری


مقدمه اهنگ: از همایون خرم


اهنگ: مخالف سگاه


مقدمه کلام : از تورج نگهبان


کلام اواز: پزمان بختیاری



امدی که با دلم گفتگو کنی


خانه دل مرا زیر ورو کنی


از چه رو ندانستی که دلی نمانده مرا


رنج این غم زندگی بجان رسانده مرا





ای یار ناشناخته من دوست دارمت


گاهی بجان گاه به دل می سپارمت





ترانه


لاله پر پر


اواز: محمودی خوانساری


اهنگ: فرهنگ شریف


کلام: بهادر یگانه



چو غنچه ای توفان زده ام


چو آتشی دامان زده ام


چو شمع شب با سوز درون


شرار غم بر جان زده ام


ز سوز دلم من فغان زده ام


شور به دل آسمان زده ام


چو لاله خزان شده دیگر جوانی من


چو غنچه خموشم که بر لبم از غم شکسته سخن


نشان شادی ندیده دلم


زبس غم جانان کشیده دلم


ز مردم دوران رمیده دلم


ز سوز درون


چو شمع سحر


به دامن شب چکیده دلم



ترانه


مرغ شباهنگ


اواز: محمودی خوانساری


اهنگ: اسدالله ملک


کلام: معینی کرمانشاهی





به دورانی که شد قحط وفای دلها 
چرا هر دم نگویم من خدا خدا خدا 

من مرغ شباهنگم بشد کنج قفس قسمت من چرا چرا چرا

به پیامی تو ای پیک بهار از من به باغبان بگو که گاهی
نشانه گیرد از گیاهی

من اگر که هستم ستاره ام کو در آسمانها
من گر اهل دردم نشانه ام کو به داستانها 

من آن کسم که روز وشب ز بی کسی گرفته ام 
دست دعا دعا دعا 

تو آن کسی که از من شکسته دل نمیکنی دوری