مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود
مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود

گلهای رنگارنگ



گلهای رنگارنگ برنامه شماره 492



اواز اول: محمود محمودی خوانساری


اواز دوم: ایرج


ترانه: عهدیه


با همکاری هنرمندان:حبیب الله بدیعی/جلیل شهناز/پرویز یاحقی/مجیدنجاحی/جهانگیر ملک

اشعار متن برنامه:اذرمیدخت خواجوی/رهی ایمن/بانو افسر/پری


 بدخشانی/علی اشتری/کلیم کاشانی/افسانه یغمایی


ترانه سرا: سیمین بهبهانی


اهنگ شوشتری منصوری: مهدی خالدی


غزل های اواز: پزمان بختیاری/ ابوالحسن ورزی


گوینده: اذر پزوهش


محمود محمودی خوانساری


غزل اواز: پزمان بختیاری


ما هم شکسته خاطر و دیوانه بوده‌ایم
ما هم اسیر طره جانانه بوده‌ایم
ما نیز چون نسیم سحر در حریم باغ
روزی ندیم بلبل و پروانه بوده‌ایم
ما هم به روزگار جوانی ز شور عشق
عشرت فزای مردم فرزانه بوده‌ایم
بر کام خشک ما به حقارت نظر مکن
ما هم رفیق ساغر و پیمانه بوده‌ایم
ای عاقلان به لذت دیوانگی قسم
ما نیز دل شکسته و دیوانه بوده‌ایم 


ایرج : غزل اواز: ابوالحسن ورزی


به من  آنروز بخشیدند عمر جاودانی را 

که نوشیدم  زجام عشق  آب  زندگانی را

صفائی نیست گلزار جوانی را اگر در آن 

بدست شوق   ننشانی  نهال  مهربانی  را

از آنروز شمع از سوز دل پروانه اگه شد  

که گوش عشق میداند زبان بی زبانی را

زحرف عشق نیکوتردرآن حرفی نمی بینی

اگر با چشم دل  خوانی کتاب زندگانی را


ترانه: عهدیه 

ترانه سرا: سیمین بهبهانی


کی گفتمت از کوی من با دیده گریان برو

چون گل یه بزم عاشقان خندان بیا خندان برو

امشب چو شمع روشنم سر می کشد جان از تنم

جان برون از تن منم خاموش بیا سوزان برو

امشب سراپا مستیم جام شراب هستیم

سرکش مرو ازکوی من افتان بیا خیزان برو

هرگز مپرس از راز من زین ره مشو دم سازمن

گر مهربان خواهی مرا حیران بیا حیران برو

بنگر که نور حق شدم زیبایی مطلق شدم

بر چهره سیمین نگر با جلوه جانان برو


انچه قبلا در فضای مجازی موجود بوده است فاقد اعلام برنامه وشناسنامه بوده است

این برنامه دارای شناسنامه واعلام برنامه در ابتدا وانتها می باشد

نظرات 1 + ارسال نظر
باران پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:54 http://4homeyra.blogsky.com/

درود گرامی
بانو سیمین چقدر زیبا فرموده
سرکش مرو ازکوی من افتان بیا خیزان برو
سپاس گرامی ازین اثر دل انگیز

درود وسپاس از شما باران جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد