مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود
مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود

گلهای تازه


گلهای تازه برنامه شماره 183 ( سخن اهل دل)


اواز: محمود محمودی خوانساری


با همکاری هنرمندان: فرامرز پایور/محمد اسماعیلی


اشعار از: شیخ اجل سعدی/مولانا


دستگاه: سه گاه


گوینده: اذر پزوهش



دکلمه:


چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست


سخن شناس نئی دلبرا خطا اینجاست


سرم به دنیی وعقبی فرو  نمی اید


تبارک الله از این شورها که در سرماست


مرا به کار جهان هرگز التفات نبود


رخ تو در نظر من  چنین خوش اراست


از ان به دیر مغانم عزیز میدارند


که اتشی که نمیرد همیشه در دل ماست


دلم ز پرده برون شد کجایی مطرب


بنال هان که از این پرده کار ما به نواست



دکلمه:



در اندرون من خسته دل ندانم کیست


که من خموشم واو در فغان وغوغاست



مطلع غزل اواز:



چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست


سخن شناس نئی دلبرا خطا اینجاست


در اندرون من خسته دل ندانم کیست


که من خموشم او در فغان و غوغاست


مرا به کار جهان هرگز التفات نبود


رخ تو در نظر من چنین خوش اراست



دکلمه:



امروز ندانم به چه دست امده ای


کز اول بامداد مست امده ای


گر خون دل خوری ز دستت ندهم


زیرا که به خون دل بدست امده ای



تصنیف :


امروز ندانم به چه دست امده ای ای مایه ناز


کز اول بامداد  امده ای چون نغمه ساز


گر خون دلم خوری زدستت ندهم با سوز وگداز


زیرا که به خون دل بدست امده ای چون عمر دراز



غزل اواز:



از ان به دیر ومغانم عزیز میدارند


که اتشی که نمیرد همیشه در دل ماست


یکی درد یکی درمان پسندد


یکی وصل یکی هجران پسندد


من از درمان ودرد وصل هجران


پسندم انچه را که جانان پسندد


سرم به دنیی وعقبی فرو نمی اید


تبارک الله از این شورها که در سرماست


چو بشنو سخن اهل دل مگو که خطاست


سخن شناس نئی دلبرا خطا اینجاست


دکلمه:


ندای عشق تو دوشم در اندرون دادند


فضای سینه حافظ هنوز پر ز صداست



انچه پیش از این در دسترس صاحبدلان بوده است در اعلام شماره ابتدای برنامه نقصی وجود داشته است 


که در این فایل که از روی نوار به دیجیتال تبدیل شده است ان نقص وجود ندارد 


یک شاخه گل

یک شاخه گل برنامه شماره 372


اواز: محمود محمودی خوانساری



همنواز اواز: جلیل شنهاز


 


اشعار متن برنامه : مولانا



گوینده: فیروزه امیر معز



غزل اواز:



تنها نه منم جانا ازوصف تو دیوانه


دیوانه بسی دارد لطف تو بهرخانه


ای چشم چراغ دل روشن ز تو شد منزل


تو شمع همه محفل من سوخته پروانه


تو روی نهان کرده من شیفته رویت


لیکن به سراورده مجنون شده دیوانه


روشن شودش مردم چون روی تو را بیند


از شوق چنان رویی دیوانه شود یا نه


انچه پیش از این در اختیار صاحبدلان بوده با هنر نمایی یک صدا بردار


 خلاق  اعلام شماره ان واعلام برنامه توسط دو گوینده به یکدیگر اتصال


 داده شده بود



 یک شاخه گل ( صدای یک گوینده)


برنامه شماره 372  ..............( صدای یک گوینده)


این قطعه مونتاز را میتوانید از اینجا دریافت نمائید

 


برگ سبز



برگ سبز برنامه شماره 307


اواز: محمود محمودی خوانساری


اهنگ : درمایه دشتی


غزل اواز: فروغ میردامادی


با همکاری: همایون خرم/رضا ورزنده/منصور صارمی/جهانگیر ملک  


اشعارمتن برنامه: عماد فقیه/ نظامی گنجوی


گوینده: سرور پاک نشان


دکلمه:


دردمند غم عشق تو دوا یافته است


وانکه بیمار تو بودست شفا یافته است


انکه انداخته اند از نظرش بی بصران


به حقیقت نظر لطف خدا یافته است


ما طلبکار نسیم سرزلف بودیم


وانچه ما می طلبیدیم صبا یافته است



دکلمه:


مرا پرسی که چونم چونی ای دوست


جگر پر درد ودل پرخونم ای دوست


حدیث عاشقی برمن رها کن


تولیلی شو که من مجنونم ای دوست


شنیدم عاشقان را می نوازی


مگر من زان میان بیرونم ای دوست


دکلمه:


نگفتی گر بیفتی گیرمت دست


از این افتاده تر که اکنونم ای دوست


غزل های نظامی بر تو خوانم


مگیر ودر تو هیچ افسونم ای دوست


به فریادم زتو هر روز فریاد


از این فریاد روز افزونم ای دوست



غزل اواز:


با انکه دلی داری اشفته وسودایی


خواهم زدل وجانت با این همه رسوایی


توشمع شب افروزی در محفل این وان


مائیم وخیال تو در خلوت تنهایی


هرگز به دلم نگذشت اندیشه وصل تو


در عشق تو کی دارم سود او تمنایی


درمان دل ما را غیر از تو طبیبی نیست


اخر به نگاهی کن این درد مداوایی



هرجاکه تو خواهی رو با هرکه خواهی باش


ماراکه تو منظوری خاطر نرود جایی




شاخصه این برنامه حضور دو نوازنده سنتور در برنامه می باشد


گوش جان بسپاریم به تکنوازی بی نظیر همایون خرم 


یاد ونام همه گلهای گلزار پرکشیده از موسیقی سرزمین مادری گرامی باد