مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود
مرغ شباهنگ

مرغ شباهنگ

پیش از این گر سخن از نغمه داودی بود پیش ما نغمه همان نغمه محمودی بود

گلهای تازه

گلهای تازه برنامه شماره 183 ( سخن اهل دل)


اواز: محمود محمودی خوانساری


با همکاری هنرمندان: فرامرز پایور/محمد اسماعیلی


اشعار از: شیخ اجل سعدی/مولانا


دستگاه: سه گاه


گوینده: اذر پزوهش


دکلمه:


چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست


سخن شناس نئی دلبرا خطا اینجاست



سرم به دنیی وعقبی فرو  نمی اید


تبارک الله از این شورها که در سرماست


مرا به کار جهان هرگز التفات نبود


رخ تو در نظر من  چنین خوشش اراست


از ان به دیر مغانم عزیز میدارند


که اتشی که نمیرد همیشه در دل ماست


دلم ز پرده برون شد کجایی ای مطرب


بنال هان که از این پرده کار ما به نواست



دکلمه:



در اندرون من خسته دل ندانم کیست


که من خموشم واو در فغان وغوغاست



مطلع غزل اواز:



چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست


سخن شناس نئی دلبرا خطا اینجاست


در اندرون من خسته دل ندانم کیست


که من خموشم او در فغان و غوغاست


مرا به کار جهان هرگز التفات نبود


رخ تو در نظر من چنین خوشش اراست



دکلمه:



امروز ندانم به چه دست امده ای


کز اول بامداد مست امده ای


گر خون دل خوری ز دستت ندهم


زیرا که به خون دل بدست امده ای



تصنیف :



امروز ندانم به چه دست امده ای ای مایه ناز


کز اول بامداد  امده ای چون نغمه ساز


گر خون دلم خوری زدستت ندهم با سوز وگداز


زیرا که به خون دل بدست امده ای چون عمر دراز




غزل اواز:



از ان به دیر ومغانم عزیز میدارند


که اتشی که نمیرد همیشه در دل ماست


یکی درد یکی درمان پسندد


یکی وصل یکی هجران پسندد


من از درمان ودرد وصل هجران


پسندم انچه را که جانان پسندد


سرم به دنیی وعقبی فرو نمی اید


تبارک الله از این شورها که در سرماست


چو بشنو سخن اهل دل مگو که خطاست


سخن شناس نئی دلبرا خطا اینجاست



دکلمه:


ندای عشق تو دوشم در اندرون دادند


فضای سینه حافظ هنوز پر ز صداست



انچه پیش از این در دسترس صاحبدلان بوده است در اعلام شماره


 ابتدای برنامه نقصی وجود داشته است 


که در این فایل که از روی نوار به دیجیتال تبدیل شده است ان نقص


 وجود ندارد 


نظرات 3 + ارسال نظر
شایان چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 21:07 http://www.homamirafshari.blogfa.com

با سلام خدمت شما

وبلاگی جهت قدردانی از خانوم هما میرافشار ملکه ترانه سرایی ایران ایجاد کرده ایم. ازتون درخواست دارم این وبلاگ رو لینک کنین تا دوستداران موسیقی ایران از آثار این هنرمند برجسته کشور بهره مند شوند. بی نهایت از لطفتون ممنونم.

www.homamirafshari.blogfa.com
www.homamirafshari.blogfa.com
www.homamirafshari.blogfa.com
www.homamirafshari.blogfa.com

با تشکر شایان.

درود
پیوند را تصحیح بفرمائید

باران پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:11 http://4homeyra.blogsky.com/

درود محسن جان
خسته نباشید عرض می کنم بزرگمرد عاشق ما

درود برشما باران بزرگوار
سپاس از شما

نیکی صغیری جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:41

درود
بسیار شور انگیز و روح نواز ،
سپاس

درود برشما سرکارخانم صغیری
سپاس از محبت وهمراهی شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد